Game of Thrones – Montagne russe muzical?

Game of Thrones – Montagne russe muzical?

Pentru cine inca nu a vazut episodul 3 din ultimul sezon al serialului HBO Game of Thrones – atentie! urmeaza spoilere

Compozitorul coloanei sonore a serialului Game of Thrones, Ramin Djawadi, s-a facut intens remarcat prin compozitia ce ne acompaniaza pe durata celor 82 de minute ale bataliei dintre oameni si morti, aceasta captand atentia cu o ferocitate comparabila cu cea a micutei, dar curajoasei Lyanna Mormont.

Djawadi, protejat al castigatorului de Oscar, Hans Zimmer, este cunoscut pentru lucrarile de mare amploare potrivite pentru momente demne de ecrane imense, asemenea celor ce pot fi intalnite si in cadrul bataliei de la Winterfell – Dany, care ordona arderea armatei mortilor prin focului dragonului sau, dupa ce armata de Dothraki a fost decimata; Melisandre dand foc la transeele dispuse in jurul Winterfell-ului; urmarirea in zbor a maretului Night King de catre Daenerys si Jon. Asteptarile erau foarte inalte, dialogul relativ putin, insa partitura de pe fundal a reusit sa transmita intocmai atmosfera si sentimentele tuturor participantilor la batalie – de la teama la neinfricare, de la calm la disperare si haos, de la infrangere la victorie.

Este genul de compozitie care se joaca cu adrenalina noastra, iti ofera puncte culminante, pline de tensiune, cat si oportunitatea de a iti trage rasuflarea, dupa ce in timpul secventelor mai intense probabil ca ai uitat ca detii asa ceva. Fiind un episod sarac in dialog, provocarea este felul in care poti substitui lipsa acestuia cu o partitura care, desi cu elemente care se repeta, nu devine plictisitoare. Un personaj pe care il iubesti e pe cale sa moara si  piesa incepe sa sune ca un fel de ramas bun, cum a fost in cazul Lyannei. Abia trec 40 de minute si deja o multime din personajele indragite au murit.

 

Un impact foarte important asupra episodului l-au avut si momentele de complete liniste, ele facand ca tensiunea sa pluteasca greu in aer. Linistea ne-a facut sa ne ingrijoram pentru Arya, care incerca sa scape din Biblioteca si tot linistea a fost cea care facea ca orice sunet auzit sa starneasca un val de teama printe oamenii ce asteptau deja terifiati in criptele din Winterfell. Atunci cand Beric si “Cainele” au pornit in cautarea Aryei, lipsa muzicii a facut ca singurele sunete auzite sa fie zgomotele monstruoase produse de mortii care devastau tot ce prindeau in cale.

La inceputul ultimului episode din sezonul 6 – cel in care Cersei arunca in aer septul si jumatate din King’s Landing si il face pe Tommen sa se arunce pe geam, lucru care ii permite sa isi asume rolul de regina –  Djawadi a compus o piesa absolut memorabila pe pian si orga, numita “Light of the Seven”. Aceste sunete pot fi imediat diferentiate de tipul de orchestra masiva pe care le favorizează de obicei;  era ceva amenintator, care se lupta pentru viata asemenea lui Jon care se lupta pentru o gura de aer sub toate trupurile zdrobite in “Batalia Bastarzilor”. Toata piesa te facea sa astepti nota urmatoare, care mereu aparea un picut mai tarziu decat te asteptai, lucru care facea ca anticiparea si anxietatea sa creasca din ce in ce mai mult.

Djawadi s-a reinors la clape pentru “The Night King”, partitura de aproape 10 minute pentru actiunea ce incepe cu Sansa si Tyrion care isi lasa soarta in mainile celor care lupta pentru viata oamenilor, si se termina cu Arya care se avanta silentios spre tinta ei in “Padurea Zeilor”. Minutele scurse intre timp au parut ca nu se mai termina, fiind total lipsite de orice speranta, piesa fiind ca un fel de necrolog pentru ceea ce urma: Jorah, Beric, Lyanna, Edd si o armata intreaga de Dothraki morti.

Momentul in care mortii inceteaza sa il atace pe Theon, care il proteja pe Bran, pentru a ii permite conducatorului lor si trupei sale de White Walkers sa se apropie este unul plin de suspans. Totul pare incetinit, timpul pare ca se extinde, iar pianul de pe fundal ne trimite cu gandul la o oarecare legatura cu carnagiul din “Light of the Seven”. Practic, ne pregateste sa ne luam adio, numai ca sa ne arate ca finalul este de fapt altul. Tiranul “Night King” si armata lui este redusa la bucatele de gheata si morti – neanimati, de aceasta data. Practic, Djawadi si-a aprins sageata si a lasat-o sa palpaie o vreme intr-o stare de suspans si stress, dupa care a eliberat-o si a nimerit perfect tinta. La fel ca si amenintarea lui Cersei, partitura a fost ceva practic invizibil. Si totusi imposibil de ignorat.

Pentru mai multe evenimenteclipuri live , rock muzic cd’s & Vinyl’s viziteaza:

Magazin online => https://contemporary-establishment.ro/magazin-online

Event Planner => https://contemporary-establishment.ro/events/

PACHETE FOTO VIDEO IEFTINE => https://contemporary-establishment.ro/category/pachete-foto-video/

Event Tickets Online – Acceseaza link-ul => Bilete-Evenimente